Search
  • Sarp OZKAR

Konaklama sektöründe PR ve iletişim stratejisi oluşturmak için 4 anahtar

Konaklama sektörü, işletmeler dünyasının muhtemelen en büyük ve en çeşitli sektörünü temsil etmektedir. Küçük butik otellerden, büyük-zincir oteller ve oda kahvaltı pansiyonlara, yemek satış noktalarına, hatta turistik yerlere kadar pek çok şeyi kapsamakta.

İçinde bullunduğu turizm sektörünün 40’ın üzerinde sektöre iş ve istihdam yarattığı da göz önüne alındığında, gerek ülke siyasetlerinde ön plana çıkarılması gerekse medya tarafında da geniş bir takip potansiyeline sahip olması sürpriz değil.

Buradaki zorluk ve çetin rekabet, sektörün büyüklüğü nedeniyle pazarın, marka profillerini öne çıkarmak isteyen bir dizi işletme hakkında yorumlarla dolu olması... Peki, konaklama işletmeleri olarak işinizi nasıl öne çıkarabilirsiniz?

Konaklama sektöründe PR ve iletişim planınızı oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken dört anahtarı not alınız :


Hedef Kitlenizi Doğru Tanımlayın

Halkla İlişkilerinizi planlarken dikkate alınması gereken ilk husus, hedef kitlenizi tanımlamaktır. Hedef kitleniz kim, onları ne ilgilendiriyor, ne okuyorlar ve ne dinliyorlar? Konaklama sektörü geniş bir yelpazede farklı seçenekler içinde farklı hedef kitlelere uygun olduğundan, mesajınızı ulaştırmak isteyeceğiniz kitleyi doğru tanımlamanız atacağınız ilk adım olmalıdır. Gerekli tanımlamayı yaptıktan sonra, hedef kitlenizi olabildiğince doğru yayınlarla eşleştirmek önem arz edecektir.

Bir basın duyurusu ve/veya sosyal medya paylaşımı yaptığınızda, hedef gazetecilerin erişim listenizde olduklarından emin olun ve mümkünse daha yakın bire bir kişisel ilişkiler oluşturun, böylece onlar da ne zaman bir makale yazsalar veya demeç alacak olsalar başvuracakları kişilerden biri olursunuz. Gazetecilerin her zaman güvenilir sektör uzmanları listesi vardır. Amacınız her zaman bu listenin ilk sıralarında yer almak olmalıdır.


Mesaj Stratejinizi Belirleyin

Medyada neyin haber olmasını istediğinizi ve neden bir gazetecinin bunu yazması gerektiğini düşünün! Elbette, hedeflediğiniz tatil severin de bunu neden okuduğunu düşünün… Hikâyeler alakalı, ilginç, beklentilere cevap veren, okuyana değer katan ve farklı olmalıdır. İstatistikler her zaman bu tarz içeriklerin tüm paydaşlar tarafından daha çok okunduğu ve değerli bulunduğunu göstermektedir.

Zamanlama çok önemlidir. Mayıs-Haziran ayında havalar ısınmaya başlamışken Yaz tatili hakkında blog ve/veya bültenler yazmak, tam da gazetecilerin böyle bir yorum aradıkları zaman ile çakışır. Bir başka bakışla, Kasım ayında erken rezervasyon başladığında, bu yaz tatilini erkenden alan tesisimizde ilave olarak şu imkanlara sahip olabilecek tarzı bir yazı yazdığınızda da, gerek SEO tarafında arama motorlarında ömn plana çıkabilir, gerekse o an gazetecilerin aradığı ama kimse tarafından sunulmayan bir içeriği vermiş olursunuz. Bu da markanızın öne çıkmasını, gelecekte yapılacak haberlerde sizden görüş alınmasını sağlayabilir. Yaz tatillerinde çocuklu ailelere uygun blog ve/veya bülten servislerini okulların kapanmasından 2-3 hafta önce yaparak sebepleri ve avantajları ile açıklarsanız öne geçebilirsiniz. Sadece geleneksel iletişimi düşünmeyin, yazacağınız haber gazetede çıkmasa da, internet haber sitelerinde indekslenen bu içerikler SEO çalışmalarının doğal sonucu olarak konaklama tesisinizin gelecekte yapılan aramalarda öne çıkmasını sağlar. Ayrıca okulların kapanma günü veya 1-2 gün öncesinde “Çocuklara karne hediyesi niteliğinde konaklama önerileri” tarzı bir yazı kaleme aldığınızda ve bunu PR ajansınızla basın servisi ile paylaştığınızda, sosyal medyanızdan duyurduğunuzda öne çıkarsınız. Unutmayın ki, çocuklara vereceğiniz karne tatili sihirli gündemi yakalayarak haberinizin kullanılmasını sağlayacaktır, ancak içinde hedef kitlenize vereceğiniz mesaj şu olmalıdır : Fayda dengesini gözetmek adına çocuklarınız keyifle eğlenirken, ebeveynlerin de keyif alabileceği özgürleşebileceği, hem çocuklar hem de ebeveynlerin zevk alacakları bir tatil biçiminden bahsetmelisiniz. Şu üç anahtar soruyu not alalım lütfen… "ne", "neden" ve "ne zaman"

Kaliteli Görseller İşinize ve Markanıza Değer Katar

Herhangi bir haber bültenine iyi bir görsel eklemek, bir gazetecinin onu kullanma olasılığını artıracaktır. Fotoğraf yüksek kalitede olmalı ve tamamen gerçek görüntüyü yansıtan manipüle edilmemiş, bununla birlikte ışık-renk editlemesi yapılmış çekici görseller olmalıdır. Aynı zamanda, göze sokmaksızın gizli mesaj şeklinde markanızı da görsel içinde bir yerlerde gösterebilirsiniz. Genellikle yüksek çözünürlüklü bir görüntü, karşıdan indirme süresini uzatabilir ve bu da gazetecinin bültenden vazgeçmesine neden olabilir Bu sebeple, görselleri Web formatı için ve yüksek çözünürlük olan 2 ayrı boyutlandırma yapmalısınız. Paylaşılan bültenin altına bir Wetransfer bağlantısı olarak yüksek görsellerin dahil edilmesi mükemmel bir çözümdür. Unutmayın her bir fotoğraf anlattığınız hikâyeyle gerçekten alakalı olmalı ve her bir bültende başka görseller kullandığınızdan emin olmalısınız.


Deneyiminizi paylaşın

Hiçbir şey bir gazetecinin orada bulunduğunu ve gördüklerini anlatmasının yerini tutamaz.

Seçtiğiniz gazetecilerin davet edileceği ve misafirperverliğinizi deneyimleyebilecekleri

bir etkinlik ayarlamayı planlayın. Etkinlikler gazetecilere makalelerinin ilgisini artırmak için cevap istedikleri soruları sormaları ve ihtiyaç duydukları alıntıları almaları için mükemmel bir fırsat sunmaktadır. Etkinlikler sayesinde sosyal medyayı kullanarak kendinizi daha fazla tanıtabilirsiniz. Örneğin, EMITT, Travel Turkey, WTM ve ITB gibi uluslararası veya ulusal ticari fuarlarda kullanabileceğiniz trend hashtag'ler mutlaka olacaktır, bunlardan faydalanmalısınız. Tüm bu unsurları kapsayan bir strateji oluşturmak, markanızı etkilemeniz gereken gazetecilerin ve blog yazarlarının önüne çıkarmanıza yardımcı olur. Bu kadar işinizin arasında bu çalışmalara yeterince eğilemeyeceğinizi düşünüyorsanız, turizm sektörüne hakim, referansları güçlü, turizm muhabirleri-editörleri ile sıkı ilişkileri olan ve turizm terminolojisine hakim PR ajansımızdan destek alabilirsiniz.

© 2017 - Travel PR  /  © 2015 - Travel Marketing  /  © 2015 - Only Travel Marketing

Her hakkı saklıdır.