top of page
Search
  • Writer's pictureSarp OZKAR

PR Çalışmalarına başlamak için yarın çok geç olabilir

Halkla İlişkilerin (PR) ve medya iletişimin birçok amacı vardır, ancak hepsinin altında işini büyütme düşüncesi yatar. Birçok küçük işletme ve start-uplar için PR çalışmaları bir lüks olarak görülür, daha büyük ve iyi finanse edilen şirketler tarafından yürütülen bir faaliyet olarak değerlendirilir. Peki neden? Oysa ki TV’lerde ve haber mecralarında yer alan en iyi hikâyelerden birçoğu yeni girişimler ve küçük işletmelerle ilgilidir. Gerçekten de, KOBİ’ler ve Start-Up’lar için zamanlaması iyi ayarlanmış bir hikâye paha biçilemez bir değer yaratabilir.

Halkla İlişkiler (PR Çalışmaları ve İletişim) amaçları tam olarak nedir? Zaman kaybetmeden bir PR ajansıyla bugünden çalışmaya başlamanız için en iyi nedenler :


Farkındalık yaratacaksınız

Markanız, farkındalık yaratma konusunda önemli bir atılım yapmalıdır. İyi bir Halkla İlişkiler kampanyası, işletmenizin pazarlama hedeflerine bağlı olarak yerel veya ulusal medya kuruluşlarında yer almanıza yardımcı olabilir. Kurban Bayramı yaklaşırken veya yaz sezonunda TV haberlerine çıkmak isteyebilirsiniz ve bu sizin reklam ücretini ödeyerek yapabilmenizin mümkün olmadığı bir şeydir. İletişim çalışmaları kapsamında ekstra bedeller ödemeden TV’ye çıktığınızda göreceğiniz ilgiyi hayal edin… Belki bu haberden sonra yeni müşterilere ulaşabilecek veya marka farkındalığı yaratabileceksiniz. Daha da ileri gidersem hiç ummadığınız bir şekilde, bir melek yatırımcının şirketi keşfetmesini ve yedi haneli bir satışa yol açmasını sağlarsa buna ne dersiniz? Farkındalık türlü şekillerde olabilir ve medyada yer almak, markanıza hem kısa hem de orta vadede prestij içeren faydalar sağlayacaktır.


Arama motorunda üst sıralarda yer alabilirsiniz

Turizm-seyahat sektöründeki bir çok firma gibi, eminim siz de markanızın arama motorlarında daha üst sıralarda yer alması konusunu yönetim toplantılarınızda sıklıkla konuşuyorsunuz. Hiçbir şey arama motoru sıralamaları için web sitenize backlinkleri (web sitenize dönen ve kaynak-otorite gösterilen URL'ler) olan popüler çevrimiçi medya haber kuruluşlarındaki makaleler kadar iyi bir destek sağlayamaz. Google gibi arama motorları; popüler, fazla akışı olan çok ziyaret edilen medya kuruluşlarından gelen backlinkleri, SEO uygulayıcıları tarafından kolay ve düşük maliyetli yayınlar almak için kullanılan güvenilir olmayan bloglara göre daha değerli bulurlar. Arama motorlarında daha üst sıralarda markanızı çıkartıp, web sitesi ziyaret trafiğinizi artırabilir, olası satışlara ve yeni iş fırsatlarına imkan sağlayabilirsiniz. LBacklink olmayan içeriklerde dahi internette indekslenmeniz sonucu, her haber bülteni sonrasında onlarca sitede markanızın yer alması, PR-iletişim faaliyetleri boyunca binlerce sitede haberinizin yer alması anlamına gelir. Bu da sonuç olarak markanızın jenerik kelimelerde turizm sektöründeki rakiplerinize kıyasla daha fazla görünür olmanızı sağlayacaktır. Kısıtlı bütçeye sahip hesabını iyi bilen turizm-seyahat şirketleri, yüzbinlerce liralar dökerek SEO çalışmaları yapamayabilirler ancak PR-Medya iletişimi çalışmaları yaparak çok daha makul rakamlarla arama motorlarında zaman içinde doğal içeriklerle yükselmeyi başarabilirler.

Liderlik ve Kural Koyuculuk etkisi

Turizm-seyahat sektöründe veya markanın liderlik statüsünün oluşturulmasına yardımcı olur.. Pazarlamada buna akılda kalma denir ve daha çok ağızdan ağıza yayılan tavsiyelere ve yeni-sıkı takipçilere yol açar. Üstelik her pazarlama profesyonelinin hedefi olan, marka sadakatine sahip, marka savunucularının artmasına da katkı sağlar.


Uzman görüşleri yöneticilere de değer katar

Turizm sektöründe uzman biri olarak iletişim çalışmaları sayesinde ünlenirseniz, gazetecilerden trendleri ve sektörünüzü etkileyen son dakika haberlerini yorumlamak için daha fazla davet alırsınız. Bu, turizm seyahat sektörünün lider yöneticilerinden biri olarak imajınızı güçlendirir ve sizi müşterilerin ve sektördeki tüm paydaşların gözünde değerli bir konuma yükseltir.


Sosyal medya paylaşımları Dijital PR’ın önemli bir parçasıdır

Dijital dünyanın her geçen gün daha önemli hale gelmesi, Dijital PR ve iletişim çalışmalarının sosyal medyada da planlı bir şekilde değerlendirilmesini mantıklı bir hale getirmiştir. Markalar sosyal medyayı da güçlü bir PR kampanyasının bir yan ürünü olarak görmelidirler. Haber kaynakları ve blog yazıları, sosyal medyanın yeni içeriklere yönelik hiç doymayan iştahını beslemeye yardımcı olur. Yerel ve ulusal kanallardaki haberlerinizden Instagram, Twitter ve Facebook gibi sosyal medya platformlarından paylaşılarak kampanyanın etkisi artırılabilir.


Biraz sabredildiğinde gelir artışı sağlayacaktır

Pek çok işletme, Halkla İlişkiler kampanyalarının bir sonucu olarak nitelikli satışlarda ve yeni gelirlerde artış görmektedir. Kkısa vadeli müşteri adayı oluşturma hedefi olan satış kampanyalarının aksine, PR kampanyalarının long-tail (uzun soluklu dönemde satış-imaj) etkisi vardır. Örneğin, araştırma yapan potansiyel müşteriler, markanız hakkındaki makaleye yayınlandıktan birkaç ay sonra erişebilirler.

PR ve iletişim kampanyası sonucunda yeni bir müşteri elde etmek büyük bir kazançtır, astronomik bir yatırım getirisinin olması da olasılıklardan biridir!

Özetle, Halkla ilişkiler(PR) ve iletişim çalışmaları, long-tail etkisi ile farkındalık ve yüksek kaliteli potansiyel müşteriler yaratması kadar, yeni bir ürün lansmanı için kısa vadeli bir tanıtma ve sıçrama etkisi de yaratabilir. Zaman içinde Halkla İlişkiler alanına sürekli yatırım yapan turizm seyahat şirketleri, medya liderliğinin ve gücünün değerini göz ardı eden şirketlere göre pazar liderliğine ulaşma şansı daha yüksektir.

bottom of page